loading...

با من رو | ويزاي كانادا , آمريكا و شينگن

با من رو | خدمات ويزاي كانادا , آمريكا و شينگن | امور مهاجرت به كانادا ، اروپا توسط وكيل مهاجرتي

بازدید : 408
چهارشنبه 4 تير 1399 زمان : 11:53

پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا

کشور کانادا جزء برترین کشورهایی است که در آن سیستمی اصولی جهت آموزش همگانی اجرا می‎شود. سیستم آموزشی کانادا تحت نظارت دولت فدرال کانادا است و استانداردهای آموزش و پرورش در این کشور تا حد زیادی یکپارچه باقی می‎ماند. با این وجود هر استان قوانین و سیستم آموزشی خود را به صورت جداگانه و خودمختار نیز اداره می‎کند. به همین دلیل است که برخی از جنبه‎های سیستم آموزشی کانادا میان استان‎های مختلف ممکن است دارای تفاوت‎هایی باشد. دولت کانادا به طور قابل توجهی به سیستم آموزشی از پیش ­دبستانی تا مقطع دانشگاه یارانه اختصاص می‎دهد. جالب است بدانید این کشور به طور متوسط ۶ درصد از کل تولید ناخالص دولتی (GDP) خود را به امر آموزش تخصیص داده است. شاخص سطح سوادآموزی در این کشور نشان از اهمیت تحصیل در بین کانادایی ها دارد. آمار سال ۲۰۱۵ نشان می‎دهد ۹۰درصد از مردم کانادا با میانگین سنی ۲۵ تا ۶۴ سال دبیرستان خود را به پایان رسانده ‎اند و از این رقم ۶۶ درصد دارای مدرک دانشگاهی و تحصیلات عالی هستند. در این مقاله سعی داریم به طور جامع به معرفی مدارس کانادا و روند درخواست پذیرش از مدارس کانادا بپردازیم.

سیستم آموزشی در کانادا

آموزش در کانادا از سن پنج سالگی شروع می‎شود امّا در برخی استان‎ها از جمله کبک و انتاریو تحصیل دانش‎آموزان یک سال زودتر آغاز می‎شود.

تحصیل در مقطع ابتدایی

در کشور کانادا تحصیل در مقطع ابتدایی از پیش‎دبستانی یا سال اول دبستان (سنین ۶ تا ۷ سال) شروع می‎شود و سطح آن تا پایه هشتم (سنین ۱۳ تا ۱۴ سال) ادامه دارد. سال تحصیلی مقطع ابتدایی از اواسط سپتامبر آغاز می‎شود و در ژوئن (ژوئیه) پایان می‎یابد.

تحصیل در مقطع دبیرستان تحصیل در مقطع دبیرستان از پایه نهم (سنین ۱۴ تا ۱۵ سال) آغاز می‎شود و تا پایه دوازدهم (سنین۱۷ تا ۱۸ سال) ادامه دارد. اگرچه دانش آموزان در استان کبک، تحصیلات مقطع دبیرستان را در سن شانزده سالگی به پایان می‎رسانند و پس از آن یک دوره‎ی دو ساله را در کالج های دولتی (CEGEP) می‎گذرانند

مزایای تحصیل در مدارس کانادا

مزایای تحصیل در مدارس کانادا

کانادا هر سال پذیرای دانش آموزان خارجی بسیاری است که جهت تحصیل در مدارس برتر، عازم این کشور می شوند. دانش آموزان خارجی در کانادا برای پیشرفت های آکادمیکی، فرصت های منحصر به فردی را در اختیار دارند و می ‎توانند علایق شخصی خود را به واسطه‎ی دوره های آموزشی گوناگون یا شرکت در فعالیت‎های فوق برنامه دنبال کنند. بر اساس قوانین وزارت آموزش کانادا که به تصویب دولت فدرال نیز رسیده؛ دانش‎آموزان خارجی امکان تحصیل در اکثر مدارس دولتی و مدارس خصوصی کانادا را خواهند داشت و جهت ثبت نام با محدودیتی رو به رو نیستند. دانش‎آموزان خارجی طیف گسترده ای از فعالیت‎های فوق برنامه را خواهد داشت که از آنها شهروندانی جهانی خواهد ساخت. برخی از مهمترین مزایای تحصیل در مدارس کانادا در ادامه آمده است:

  • شمار قابل توجهی از دانش‎آموزان خارجی در مدارس دولتی کانادا به تحصیل مشغول هستند؛ امّا مدارس خصوصی و شبانه روزی با امکانات فوق‎العاده نیز می‎توانند گزینه‎ی مناسبی برای آنها باشد.
  • دانش‎آموزان خارجی در مقاطع تحصیلی دبستان تا دبیرستان علاوه بر این که از تحصیلاتی عالی بهره‎مند خواهند شد؛ این امکان را دارند که با خانواده‎‎ای کانادایی به عنوان قیم قانونی آنها زندگی کنند (homestay) و یا اقامت در خوابگاه مدارس خصوصی را انتخاب نمایند. در هر صورت فضایی کاملاً امن جهت زندگی و رفت و آمد در کانادا برایشان فراهم خواهد شد.
  • بسته به موقعیت مدرسه و انتخاب استان، دروس و دوره‎های تحصیلی به زبان انگلیسی، فرانسه و یا زبان‎های دیگر آموزش داده می‎شوند بنابراین؛ دانش آموزان می‎توانند بر اساس علایق و یا مهارت‎های زبانی خود اقدام نمایند.
  • کلاس‎های درس از دانش‎آموزانی خارجی با قومیت‎های گوناگون، ادیان و فرهنگ‎های مختلف تشکیل شده و دانش‎آموزان به طور پیوسته تشویق می‎شوند تا به شهروندان جهانی تبدیل شوند و احترام به تفاوت‎های فرهنگی دیگران را فرا خواهند گرفت.

نگاهی به سیستم آموزشی مدارس کانادا

کانادا از جمله کشورهایی است که سیستم آموزشی قوی دارد و مجهز به تسهیلات آموزشی منحصر به فردی می‎باشد. آمار نشان می‎دهد که ۹۰ درصد از مردم کانادا با میانگین سنی ۲۵ تا ۶۴ سال دبیرستان خود را به پایان رسانده‎اند و از این رقم ۶ درصد دارای مدرک دانشگاهی هستند. به طور کلی، مقاطع تحصیلی کانادا در مدارس به سه سطح تقسیم می‎شوند:

  • ابتدایی (از پیش‎دبستانی تا پایه ششم)
  • متوسطه اول (از هفتم تا نهم)
  • متوسطه دوم (از دهم تا دوازدهم)

کانادا از جمله کشورهایی است که سیستم آموزشی قوی دارد و مجهز به تسهیلات آموزشی منحصر به فردی می‎باشد. آمار نشان می‎دهد که ۹۰ درصد از مردم کانادا با میانگین سنی ۲۵ تا ۶۴ سال دبیرستان خود را به پایان رسانده‎اند و از این رقم ۶ درصد دارای مدرک دانشگاهی هستند. به طور کلی، مقاطع تحصیلی کانادا در مدارس به سه سطح تقسیم می‎شوند:

  • ابتدایی (از پیش‎دبستانی تا پایه ششم)
  • متوسطه اول (از هفتم تا نهم)
  • متوسطه دوم (از دهم تا دوازدهم)

K-12 چیست؟

سن شروع تحصیل برای کودکان در کانادا از ۵ یا ۶ سالگی است و از ابتدایی تا دریافت دیپلم ۱۲ سال به طول خواهد انجامید. به طور کلی؛ به مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا اصطلاحاً K-12 گفته می‎شود.

کلیه مدارس کانادا برنامه‎ی آموزشی و درسی با کیفیتی را دنبال می‎کنند که در جهت برطرف کردن نیازهای دانش‎آموزان در زمان حال و آینده تدوین شده‎اند. کشور کانادا دارای سیستمی اصولی و بسیار آکادمیک در ارائه آموزش همگانی است که به شکل استانی مدیریت می‎شوند. هرچند این امکان وجود دارد که برخی از جنبه‎های آموزشی کانادا بین استان‎های مختلف دارای تفاوت‎هایی باشد؛ امّا از آنجایی که سیستم آموزشی کانادا تحت نظارت دولت فدرال کانادا است؛ استانداردهای آموزش و پرورش در این کشور تا حد نرمالی یکپارچه باقی می‎ماند.

توجه داشته باشید در کشور کانادا هم سیستم آموزش همگانی دولتی و هم سیستم آموزش خصوصی وجود دارد. مدارس دولتی کانادا برای شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم کانادا کاملاً رایگان هستند. اما دانش‎آموزان خارجی جهت تحصیل در این مدارس باید هزینه قابل توجهی را پرداخت کنند. مدارس خصوصی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و دانش‎آموزانی که در این مدارس ثبت نام می‎کنند، معمولاً به دنبال تخصص در رشته‎ای خاص هستند.

انواع مدارس کانادا

انواع مدارس کانادا

بسیاری از والدین در سرتاسر دنیا فرزندان خود را برای تحصیل به کشور کانادا می‎فرستند. آنها دلایل بسیار خوبی برای این کار دارند از جمله این که: فرزندشان از همان ابتدا از فضای آموزشی استانداردی در سطح جهانی بهره‎مند خواهد شد. علاوه بر این، دانش‎آموزان خارجی از طیف گسترده‎ای از فعالیت‎های فوق برنامه در مدارس برخوردار هستند که شهروندانی جهانی با افق دیدی باز و تعاملات فرهنگی بالا را پرورش می‎دهد. پذیرش تنوع فرهنگی، احترام و بردباری در مقابل عقاید گوناگون در جامعه‎ی کانادایی از ارزش بالایی برخوردار است و همین مسئله کاملاً در برنامه‎ی آموزشی کانادا و در تجربه‎ی کلاس درس گنجاند شده است. انتخاب نوع مدرسه برای دانش آموزان خارجی به فاکتورهای متعددی وابسته است:

  • شهریه که بر حسب نوع مدرسه بسیار متفاوت است. برنامه‎ی آموزشی، فعالیت‎های فوق برنامه و محیط یا جغرافیای منطقه (که عبارتست از شهرهای بزرگ، حومه‎ی شهر یا جوامع کوچک روستایی)

کانادا دارای مدارس مختلفی است که دانش‎آموزان بین المللی می‎توانند در آن ثبت‎نام کنند:

مدارس دولتی کانادا

مدارس دولتی کانادا از طرف آموزش و پرورش هر استان پایه‎گذاری و سازمان‎دهی می‎شوند و از بودجه فدرالی برخوردار هستند. این مدارس یک برنامه‎ی مشخص آموزشی استانی را دنبال می‎کنند و توسط گروهی از متولیان امر آموزش هدایت می‎شوند. از آنجایی که تحصیل در کانادا رایگان است؛ بنابراین کودکان کانادایی و فرزندان مقیمان دائم کانادا به صورت رایگان در این مدارس تحصیل می‎کنند. هرچند دانش‎آموزان خارجی باید برای تحصیل هزینه پرداخت کنند. انجمن‎های استانی نظارت بر مدارس دولتی را بر عهده خواهند داشت و انجمن اولیا و مربیان مسئول خرید تجهیزات و وسایل موردنیاز مدارس دولتی هستند. مدارس دولتی کانادا همانند دیگر مدارس دولتی دنیا معمولاً پر جمعیت‎تر هستند و پروسه پذیرش دانش‎آموزان خارجی در این گونه مدارس به زمان بیشتری نیاز دارد.

برخلاف برخی کشورها، ۹۵ درصد از خانواده‎های کانادایی برای استفاده از یک سیستم آموزشی با کیفیت و عالی، فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام می‎کنند. در واقع مدارس دولتی در کانادا چنین ویژگی‎هایی دارند:

  • در سطح استانی و کشوری بسیار معتبر و خوش‎نام هستند.
  • سیستم آموزشی استاندارد و تایید شده‎ای را دنبال می‎کنند.
  • معلمانی که دارای مدارک تخصصی جهت تدریس در مدارس هستند و تأییدیه‎های آموزش پرورش کانادا را دریافت نموده‎اند را به کار می‎گمارند.
  • برنامه‎های آکادمیک تخصصی، هنرهای زیبا و دوره‎های ورزشی حرفه‎ای را ارائه می‎کنند.

مدارس خصوصی کانادا

مدارس خصوصی کانادا مطابق با فضای آموزشی هر ایالت و یا منطقه، دوره‎های آموزشی مختص به خود را برگزار می‎کنند. این مدارس چه از نظر ساختار آموزشی و چه از نظر برنامه‎های درسی با مدارس دولتی کانادا تفاوت‎های زیادی دارند. تنوع در فعالیت‎های فوق برنامه، تخصصی بودن رشته‎های تحصیلی (به عنوان مثال آموزش موسیقی یا هنرهای زیبا) و البته هزینه بالای شهریه‎ها از عمده‎ی این تفاوت‎ها هستند.

مدارس خصوصی کانادا همانند مدارس غیرانتفاعی ایران نیازمند شهریه است که برای دانش‎آموزان خارجی رقمی قابل توجه می‎باشد. مدارس خصوصی ملزم هستند بر اساس سیاست‎های کلی آموزش و دیگر استانداردهای مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش این کشور، فعالیت‎های خود را برنامه‎ریزی کنند. به عنوان مثال در استان انتاریو نظارت سخت‎گیرانه‎ای بر روی مدارس خصوصی از سوی وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد. بنابراین در صورتی که این مدارس بخواهند به دانش‎آموزان مقطع دبیرستان خود مدرک دیپلم ارائه بدهند باید با ارائه‎ی مستندات ثابت کنند که کلیه‎ی استانداردهای لازم در دروس آموزشی رعایت شده و بدین ترتیب مدرک دیپلم به تأیید وزارت آموزش و پرورش کانادا خواهد رسید.

مدارس خصوصی به کم جمعیت بودن کلاس‎ها، منابع آموزشی بسیار مفید و غنی و تسهیلات آموزشی جامع مشهور هستند. در نظر داشته باشید که با توجه به امکاناتی که برای این مدارس ذکر شده، هزینه‎ی تحصیل در مدارس مستقل بسیار بیشتر از مدارس دولتی کانادا است.

مدارس شبانه روزی کانادا

مدارس شبانه‎روزی در کانادا عموماً سازمان‎های غیرانتفاعی هستند که تحت نظارت هیئت مدیره مجموعه هستند. دانش آموزان کل سال را مدرسه با برنامه‎های آموزشی متنوع می‎گذرانند و شب‎ها در خوابگاه اقامت می‎کنند. دانش آموزان مدارس شبانه روزی معمولاً آخر هفته و در طول تعطیلات سال نو به خانه باز می‎گردند. توجه داشته باشید که اکثر مدارس خصوصی کانادا از نوع مدارس شبانه روزی هستند و برای اسکان دانش‎آموزان خوابگاه ارائه می‎کند.

برنامه‎ی درسی مدارس کانادا

کشور کانادا به آموزش کودکان بسیار بها می‎دهد و سیستم ‎آموزشی موفق و به روزی را برای تدریس در مدارس اجرایی می‎سازد. موفقیت دانش‎آموزان در یادگیری دورس، مهارت‎های زبان آموزی، نیازهای خاص دانش‎آموزان و روش‎های آموزشی تطبیقی و جمعیت کلاس‎ها برای مدیریت بهتر، از اهمیت خاصی برخوردار هستند. دورس اصلی مقاطع آموزشی پایه و دبیرستان شامل موراد زیر است:

  • آموزش زبان انگلیسی، فرانسه و یا هر دو
  • ریاضیات و محاسبات
  • مطالعات علوم اجتماعی
  • علوم تجربی و آزمایشگاهی
  • کامپیوتر (هر چند این درس در همه­ی استان‎ها جزء دروس اجباری نیست.)
  • تربیت بدنی (این درس در پایه­های بالاتر جز دروس اجباری نخواهد بود.)
  • هنر (این درس در برخی استان‎ها جزء دروس اختیاری است.)

در پایه‎های بالاتر دانش‎آموزان این امکان را دارند که متناسب با علاقه خود، دروس اختیاری و تخصصی را انتخاب کنند. عموماً به این درس‎ها دروس اختیاری یا انتخابی گفته می‎شود و شامل موارد زیر هستند:

  • زبان‎های خارجی دیگر
  • تاریخ و جغرافیا
  • مباحث کسب و کار مانند بازاریابی یا حسابداری
  • شیمی، فیزیک و زیست‎شناسی
  • کار با چوب، فلز و خودروسازی
  • هنر، موسیقی، تأتر، رقص و عکاسی
  • برنامه‎نویسی، انیمیشن‎سازی و طراحی گرافیکی
  • مهارت‎های زندگی مانند آشپزی و خیاطی

دروسی که در این زمینه پیشنهاد می‎شوند در هر مدرسه متفاوت است. همچنین طیف گسترده‎ای از فعالیت‎های فوق برنامه در مدارس کانادا ارائه می‎شود.

فضا و محیط آموزشی مدارس کانادایی

به طور کلی در مورد محیط آموزشی مقاطع ابتدایی تا دبیرستان در کانادا باید به موراد زیر توجه داشت:

  • معلم ها بر اساس توانایی آموزشی خود، نوع شخصیت دانش آموزان از متدهای آموزشی متفاوتی استفاده می‎کنند. نقش آفرینی دانش‎آموزان، اجرای سفرهای علمی و کلاس درس خارج از مدرسه برای تعامل با طبیعت، کارهای گروهی، فعالیت‎های مشارکتی و استفاده از هنر و تأتر جهت تأکید بر خلاقیت در کنار کسب مهارت‎های مختلف از جمله متدهای آموزشی رایج در بین معلمان کانادایی است.
  • معلمان همیشه به خلاقیت دانش‎آموزان، شخصیت‎های فردی و عقاید آنها اهمیت می‎دهند؛ البته مادامی که این موارد در جهت ارتقای تجربه کلاس باشد و بر روند آموزشی دانش‎آموزان خدشه‎ای وارد نسازد.
  • متدهای آموزشی منسوخ شده همچون حفظ کردن دروس و کنفرانس دادن نسبت به روش‎های جدید آموزشی کمرنگ شده‎اند و در عوض ذهن انتقادی دانش‎آموزان پروش داده می‎شود تا در مورد مسائل مختلف فکر کنند، گفتمان داشته باشند و به نتیجه برسند.
  • معلمان از ابزارهای چندرسانه‎ای (مثلاً ساخت فیلم کوتاه) و کامپیوتر بسیار استفاده می‎کنند تا دانش‎آموزان را برای ورود به دنیایی که به طور روز افزون وابسته به تکنولوژی و کامپیوتر است را آماده سازند.
  • در طول سال تحصیلی، دانش‎آموزان آزمون‎ها و ارزیابی‎های متعددی را می‎گذرانند و نمرات دانش‎آموزان هیچ‎گاه به امتحانات نهایی پایان سال وابسته نخواهد بود.
 

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

پس از آشنایی با سیستم آموزشی کانادا و مدارس این کشور وقت آن رسیده است که به بررسی هزینه های تحصیل در کانادا بپردازم. جای تردیدی نیست که ادامه تحصیل در مدارس کانادا تصمیم درستی است؛ زیرا می‎تواند مسیر آینده کودک را از همان ابتدا با تغییرات مثبت زیادی رو به رو کند. با این حال شهریه مدارس کانادایی و هزینه مدارس از جمله مواردی است که پیش از ثبت نام باید با دقت بررسی شوند. شهریه تحصیل در مدارس دولتی برای دانش‎آموزان خارجی در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰در حدود ۱۸۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار کانادا اعلام شده که این میزان بسته به فاکتورهایی همچون نوع مدرسه، هزینه‎های اقامت، شرکت در فعالیت‎های فوق‎برنامه و بیمه‎ی درمانی می‎تواند تا حدودی متغیّر باشد. همچنین شهریه مدارس خصوصی بین ۴۵هزار تا ۶۰ هزار دلار در سال برآورد شده است.

 

اخذ پذیرش تحصیلی مدارس کانادا در بامن‌رو

اخذ پذیرش تحصیلی مدارس کانادا در مجموعه با من رو

مجموعه خدمات گردشگری با من رو با سال‎ تجربه در اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا و ویزای کانادا جهت دریافت ویزای دانش‎آموزی خدمات متنوعی را ارائه می‎نماید. چنانچه تمایل دارید فرزندتان در مدارس کانادا تحصیل کند می‎توانید از خدمات ویزای دانش‎آموزی کانادا در مجموعه با من رو استفاده نمایید:

· برگزاری جلسه مشاوره رایگان جهت بررسی شرایط متقاضی و انتخاب مدرسه مناسب

· اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس معتبر و کانادا

· انجام کلیه مراحل مربوط به ثبت نام در مدرسه

· دریافت ویزای دانش‎آموزی کانادا

اخذ ویزای همراه تحصیلی کانادا برای والدین

منبع: وبلاگ بامن‌رو

برچسب ها تحصیل در کانادا ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 135
  • بازدید سال : 223
  • بازدید کلی : 38231
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی