loading...

با من رو | ويزاي كانادا , آمريكا و شينگن

در اين مقاله سعي داريم شما را با ويزاي توريستي كانادا آشنا كنيم و روندي كه در دريافت اين ويزا، تاثيرگذار است را بررسي نماييم.

بازدید : 433
11 زمان : 1399:2

ويزاي توريستي كانادا

ويزاي توريستي كانادا (Visitor Visa) زير مجموعه‌ي ويزاي اقامت موقت اين كشور ( Temporary Resident Visa ) قرار دارد و براي آن دسته از افرادي صادر مي‌شود كه تابعيت كشور كانادا را ندارند و قصد دارند با طي كردن مراحل قانوني از اين كشور بازديد كنند. اهداف توريستي، ديدار با اقوام و نزديكان، همايش‌هاي علمي-تخصصي و يا دوره‌هاي آموزشي از مهم‌ترين موارد درخواست ويزاي توريستي كانادا از سوي متقاضيان است.

يكي از مواردي كه ذهن بسياري از ايرانيان را به خود مشغول داشته اخذ ويزاي توريستي كانادا طي فرآيندي بي‌دغدغه و موفقيت‌آميز است. در اين مقاله سعي داريم شما را با ويزاي توريستي كانادا آشنا كنيم و روندي كه در دريافت اين ويزا، تاثيرگذار است را بررسي نماييم:

ويزاي توريستي كانادا در يك نگاه

نوع ويزا: ويزاي مالتي ۵ ساله (چندبار ورود يا چندساله) يا ويزاي سينگل(يك بار ورود)

مدت زمان ويزا: حداكثر پنج سال (براي شهروندان ايراني به اعتبار پاسپورت آنها بستگي دارد.)

مدت هربار اقامت :حداكثر ۶ ماه

هزينه: ۱۰۰ دلار كانادا براي ويزا و ۸۵ دلار كانادا براي انگشت‌نگاري

مدت زمان صدور ويزا: از يك هفته تا سه ماه پس از ثبت درخواست ويزا متغيّر است.

مدت اعتبار: به مدت زمان اعتبار پاسپورت بستگي دارد.

امكان دريافت ويزاي همراه: بايد جداگانه اخذ شود (براي افراد بالاي ۱۸ سال به صورت جداگانه بررسي خواهد شد.)

چنانچه به دنبال اخذ وقت سفارت كانادا هستيد، بخوانيد!

شرايط دريافت ويزاي توريستي كانادا

براي درخواست ويزاي توريستي كانادا، متقاضي بايد واجد شرايط زير باشد:

  • متقاعد نمودن افسر پرونده به داشتن پيوندهاي محكم در كشور مبدأ از جمله: شغل قابل قبول، درآمد مناسب، اعضاي خانواده كه تضمين مي‌كند متقاضي به كشور مبدأ بازخواهد گشت.

  • مدارك مسافرتي معتبر مانند گذرنامه داشته باشد.

  • از شرايط سلامتي مناسبي برخوردار باشد.

  • سوءپيشينه يا سوابق كيفري مربوط به فعاليت‌هاي مجرمانه نداشته باشد.

  • بودجه كافي براي هزينه‌هاي سفر در اختيار داشته باشد.

چنانچه متقاضي داراي سوءپيشنه در زمينه جرائم سازمان يافته، اقدامات عليه بشر و سوابق كيفري باشد يا از سلامت كافي برخوردار نباشد (به طوري كه تهديدي براي سلامتي شهروندان كانادايي محسوب شود) اجازه ورود به كانادا را نخواهند داشت.

ويزاي يكبار ورود كانادا

ويزاي يك بار ورود كانادا (Single Entry Visa)

ويزاي يك بار ورود كانادا با نام ويزاي سينگل نيز در ايران شناخته مي‌شود. اين ويزا مجوز يك بار ورود به خاك كشور كانادا را به متقاضي، طي مدت زماني مشخص و براي دوره‌اي عمدتاً كوتاه و محدود را مي‌دهد. دارندگان اين نوع ويزا تنها يك بار اجازه ورود به كشور كانادا را خواهند داشت و بايد پيش از پايان انقضاي مدت زمان ويزاي خود، خاك كانادا را ترك كنند. توجه داشته باشيد كه اگر فرد پيش از پايان اعتبار ويزاي سينگل (يك بار ورود)، اين كشور را ترك كند ديگر نمي‌تواند مجدداً به خاك اين كشور وارد شود؛ زيرا ويزاي سينگل كانادا تنها براي يك بار ورود به اين كشور صادر شده و علي‌رغم اين كه زمان اعتبار ويزا پايان نيافته است؛ فاقد ارزش است.

ويزاي چندبار ورود كانادا (Multiple Entry Visa)

اداره مهاجرت كانادا ويزاي مالتيپل كانادا را به منظور تسهيل ورود و خروج متقاضيان صادر نموده است. در واقع ويزاي مالتيپل يا مالتي كه در ايران به عنوان ويزاي ۵ ساله (به دليل مدت اعتبار پاسپورت ايراني) نيز شناخته مي‌شود؛ همان ويزاي توريستي كانادا با ويژگي‌ها و كاركردهاي يكسان است . مزيت ويزاي مالتيپل كانادا در اين است كه تا زمان اعتبار پاسپورت خود مي‌توانيد بدون هيچ‌گونه محدوديتي به كشور كانادا سفر كنيد. همان‌طور كه گفته شد افسران اداره مهاجرت كانادا مي‌كوشند ويزاي توريستي را به صورت ويزاي مالتي صادر كنند؛ اما نكته‌ي مهم اين است كه داشتن ويزاي توريستي (چه سينگل و چه مالتيپل) به معني داشتن مجوز ورود به كانادا نيست؛ بلكه افسر مهاجرت در هنگام ورود به كانادا با بررسي مدارك و سوألاتي كه از مسافر مي‌پرسد؛ تشخيص مي‌دهد كه حضور فرد در كانادا موقت خواهد بود و پيش از اتمام اعتبار ويزا خاك اين كشور را ترك خواهد نمود يا خير. اگرچه ويزاي مالتي كانادا در دسته‌بندي ويزاهاي موقت قرار دارد؛ امّا طبق قوانين اخير كانادا در زمينه‌ي مهاجرت، اعتبار اين ويزا تا زمان پايان اعتبار پاسپورت خواهد بود. طبق دستورالعمل اداره مهاجرت كانادا ويزاي مالتي به دو گروه عمده تعلق مي‌گيرد:

  • افرادي كه به صورت مداوم نياز دارند به كانادا سفر ‌كنند.

  • والديني كه قبلاً از طريق فرزندشان براي مهاجرت به كانادا اقدام كرده‌اند.

فردي كه ويزاي مالتيپل كانادا را دارد تا زمان اعتبار ويزاي خود مي‌تواند بدون محدوديت زماني و قانوني وارد خاك كانادا شود و پس از هر بار ورود، به مدت ۶ ماه در كانادا اقامت داشته باشد. بعد از گذشت ۶ ماه، فرد بايد يك بار و حداقل به مدت چند ساعت از كانادا خارج شود و بار ديگر به اين كشور بازگردد تا اقامت وي در كانادا براي ۶ ماه ديگر تمديد شود.

نوع ويزاي توريستي كانادا (سينگل يا مالتيپل) در سفارت اين كشور توسط افسر مهاجرت تعيين و تأييد مي‌شود؛ امّا در نهايت افسر مرزي مستقر در فرودگا‌ه‌هاي كانادا و در هنگام ورود فرد متقاضي به اين كشور مدت اعتبار ويزاي كاناداي وي را تعيين خواهد نمود.

ويزاي مالتي كانادا

ويزاي مالتي (ويزاي ۵ساله) در يك نگاه

نوع ويزا: ويزاي توريستي مالتيپل

مدت زمان ويزا: حداكثر پنج سال (براي ايراني‌ها به مدت زمان اعتبار پاسپورت بستگي دارد.)

مدت هربار اقامت: تا سقف ۶ ماه (در صورت ارائه‌ي دلايل كافي و قانع كننده به افسر مهاجرت)

مدت اعتبار: به مدت زمان اعتبار پاسپورت بستگي دارد.

تعداد دفعات ورود: نامحدود

سوپر ويزاي كانادا (Super Visa)

سوپر ويزاي كانادا يا ويزاي والدين نوع ديگري از ويزاي توريستي است كه به والدين، پدربزرگ و مادربزرگ افراد مقيم كانادا يا شهروندان كانادايي اعطاء مي‌گردد. سوپر ويزاي كانادا اين امكان را براي خانواده‌ها فراهم مي‌كند تا در كنار يك‌ديگر باشند و از اين طريق پيوندهاي خانوادگي خود را حفظ نمايند. سوپر ويزاي كانادا گزينه‌اي بسيار مناسب و جذاب براي خانواده‌ها محسوب مي‌شود؛ از آن جهت كه به والدين فرد مقيم كانادا اين امكان را مي‌دهد كه به مدت ۱۰ سال به كانادا رفت و آمد داشته باشند. مزيت منحصر به فرد اين ويزا در اين است كه دارنده‌ي آن پس از پايان اعتبار ويزا مي‌توانند مجدداً در خواست بدهند كه معمولاً به راحتي اعتبار ويزاي آن‌ها تمديد مي‌شود. مهم‌ترين مدرك مورد نياز براي درخواست سوپر ويزاي كانادا، دعوت‌نامه‌اي رسمي است كه از طرف فرزند يا نوه‌ي متقاضي ارائه مي‌شود. در اين نوع ويزا، افسر پرونده بايد به اين نتيجه برسد كه متقاضي ويزاي والدين كانادا، اقامت موقت در اين كشور خواهد داشت و تنها براي ديدار از فرزندان اقدام به سفر كرده است و مسلماً پس از پايان مدت اعتبار ويزاي خود، خاك اين كشور را ترك خواهد نمود.

مدارك لازم براي دريافت ويزاي توريستي كانادا

اگر هدف و انگيزه‌ي شما از سفر به كشور زيباي كانادا منطبق با مواردي است كه در بالا معرفي شدند؛ مي‌توانيد براي دريافت ويزاي توريستي كانادا اقدام نماييد. در حال حاضر به دليل تعطيلي سفارت كانادا در ايران، كليه فعاليت‌هاي اين سفارت به حالت تعليق درآمده است و شهروندان ايراني براي دريافت ويزا اين امكان را دارند تا از طريق دفاتر نمايندگي و كارگزاري سفارت كانادا در ساير كشورها مانند تركيه، ارمنستان، دبي، ايتاليا و ... مراحل قانوني دريافت ويزاي توريستي را طي كنند. توجه داشته باشيد كه در مسير دريافت ويزاي توريستي دو عامل كليدي، تعيين كننده‌ي موفقيت يا عدم موفقيت پرونده‌‌ي متقاضي خواهد بود:

  • ارائه‌ي كامل مدارك اعلام شده از سوي اداره مهاجرت و تكميل دقيق فرم‌هاي درخواست ويزاي توريستي
  • متقاعد نمودن افسر پرونده از طريق ارائه‌ي دلايل كافي و معتبر

يكي از فاكتورهاي بسيار مهم اين است كه افسر مهاجرت را متقاعد نماييد با توجه به دلايل محكمي همچون وابستگي‌هاي خانوادگي، شغل و دارايي حتماً به كشور خود باز خواهيد گشت.

همان­‌گونه كه از نام آن مشخص است ويزاي توريستي با اهداف گردشگري وديدار با خويشاوندان براي متقاضيان صادر مي­‌شود. براي دريافت ويزاي توريستي بايد مدارك متعددي را جمع آوري نمود. به علت طيف وسيع مدارك مي‌توان آنها را در سه گروه دسته بندي كرد:

  • مدارك هويتي و حقوقي

  • اصل پاسپورت متقاضي با حداقل ۶ ماه اعتبار به همراه كليه پاسپورت‌هاي قبلي داراي ويزا
  • اصل دعوت‌نامه رسمي از فرد حقيقي يا حقوقي در كانادا
دعوت‌نامه حاوي اين اطلاعات است: الف) اطلاعات فردي دعوت كننده و متقاضي، ب) نسبت دعوت‌كننده و متقاضي، ج) دليل سفر متقاضي، د) آدرس و تلفن دعوت كننده و دعوت شونده ي) مدت زمان اقامت و هر گونه موارد مرتبط ديگر. فراموش نكنيد كه دعوت‌نامه پس از تنظيم بايد به مهر و امضاي دفاتر اسناد رسمي (Notary Public) در كانادا برسد تا رسميت يابد.
  • يك قطعه عكس پاسپورتي جديد به ابعاد ۴.۵*۳.۵ با زمينه سفيد
  • ترجمه اصل شناسنامه
  • تكميل فرم اطلاعات فردي و فرم اطلاعات خانوادگي براي هر يك از متقاضيان به صورت جداگانه
  • ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر
  • مدارك تكميلي كه تأييد كند وجود وابستگي‌هاي خانوادگي و يا كاري باعث خواهد شد پس از پايان اعتبار ويزا خاك كانادا را ترك نماييد.
  • انجام انگشت‌نگاري سفارت كانادا (براي انگشت‌نگاري بايد به دفاتر نمايندگي سفارت كانادا در ساير كشورها مراجعه نماييد.)
  • ترجمه رضايت نامه محضري براي همراهي فرزنداني كه بدون يكي از والدين قصد سفر به كشور كانادا را دارند.
  • مدارك مالي

  • پرداخت هزينه‌هاي قانوني مربوط به اخذ ويزاي توريستي كشور كانادا
  • مدارك مالي معتبر از جمله نامه‌ي تمكن بانكي به زبان انگليسي كه مهر امور بين‌الملل بانك بر آنها درج شده باشد؛ به همراه گزارش گردش حساب در چهار ماه اخير براي نشان دادن درآمد ماهيانه متقاضي.
متقاضي در صورت لزوم مي‌تواند گواهي خريد سهام يا اوراق بهادار، اجاره نامه و يا گواهي سپرده‌ي بلند مدت خود را نيز ضميمه سازد.
  • ترجمه اسناد ملكي كه متعلق به متقاضي مي‌باشد.
  • پرداخت هزينه‌هاي قانوني مربوط به دريافت ويزاي توريستي كانادا
  • مدارك گواهي اشتغال به كار

    ممكن است سفارت كانادا از متقاضي بخواهد كه در صورت اشتغال، مدارك مربوط به آن را نيز ضميمه­‌ي پرونده سازد. گواهي اشتغال به كار براي هر يك از گروه مشاغلين متفاوت است.

مراحل ثبت نام و هزينه ويزاي توريستي كانادا

مراحل ثبت‌نام و هزينه ويزاي توريستي كانادا

كليه ويزاهاي كانادا از طريق ثبت‌نام آنلاين امكان‌پذير است. درخواست آنلاين براي اخذ ويزاي كانادا در حال حاضر يكي از بهترين روش‌هاي دريافت ويزاي كانادا براي ايرانيان معرفي شده است. به ويژه اينكه وب سايت رسمي اداره مهاجرت نيز بهترين روش را درخواست آنلاين ويزاي كانادا معرفي نموده و متقاضيان را تشويق مي‌كند كه از اين روش استفاده كنند. در اين روش، متقاضي با مراجعه به سايت رسمي اداره مهاجرت كانادا مي‌تواند فرم درخواست آنلاين ويزاي كانادا را تكميل كند و پس از بررسي‌هاي اوليه، به همراه نامه انگشت‌نگاري و مدارك لازم به يكي از دفاتر VFS وابسته به سفارت كانادا، مراجعه و پس از طي كردن فرآيند بررسي پرونده، ويزاي خود را دريافت مي‌نمايد.

ثبت‌نام حضوري، روشي ديگر براي درخواست ويزاي كانادا است كه متقاضي با مراجعه به يكي از دفاتر VFS مراحل ثبت درخواست ويزا را طي مي‌كند. مدت زمان بررسي و صدور ويزا براي ايرانيان در فواصل مختلف سال از يك ماه تا سه ماه متغيّر خواهد بود. متقاضيان دريافت ويزاي توريستي كانادا هنگام ثبت‌نام ملزم به پرداخت ۱۰۰ دلار كانادا براي رسيدگي پرونده و صدور ويزا و ۸۵ دلار كانادا براي انگشت‌نگاري هستند.

براي شناخت برنامه مهاجرت خوداشتغالي كانادا بخوانيد!

ريجكت شدن ويزاي توريستي كانادا و نحوه اعتراض

ويزاي توريستي كانادا يكي از متداول‌ترين ويزاهاي اين كشور است كه به متقاضي امكان حضور در كشور كانادا را مي‌دهد. به دليل برخي ملاحظات براي ما ايرانيان بهتر است پيش از اقدام به درخواست ويزاي توريستي كانادا با مشاوران و متخصصان امور مهاجرتي كانادا مشاوره نماييد. ريجكت شدن ويزا يكي از تجربيات ناخوشايند هر مسافر است؛ زيرا نه تنها موجب اتلاف وقت و هزينه مي‌شود بلكه كليه برنامه‌هاي متقاضي را تحت شعاع قرار مي‌دهد و گاهاً باعث انصراف متقاضي از سفر مي‌شود. خدمات گردشگري با من رو با كادري مجرب از كارشناسان در زمينه‌ي ويزاي توريستي مي‌كوشد از مناسب‌ترين و مطمئن‌ترين راه‌ها، هموطنان ايراني را براي دريافت ويزاي توريستي همراهي نمايد.

اما دلايل اصلي ريجكت ويزاي توريستي كانادا چيست؟ و براي درخواست مجدد آن چه بايد كرد؟ از مهم‌ترين عوامل در ريجكت شدن ويزاي توريستي كانادا مي‌توان به اين موارد اشاره كرد:

  • ترديد افسر سفارت در خصوص بازگشت متقاضي (در صورت ريجكت كردن هر پرونده، افسر مهاجرت در نامه‌اي مكتوب دلايل كلي رد شدن ويزاي متقاضي را اعلام مي‌كند.)
  • ضعيف يا ناكافي بودن سابقه سفرهاي خارجي متقاضي (تعدد سفرهاي خارجي متقاضي و سابقه‌ي سفر به كشورهاي حوزه شينگن، ژاپن و آمريكا تأثير مثبتي در فرآيند درخواست ويزاي كانادا خواهد داشت.)
  • نداشتن دلايل محكم و يا برنامه‌ي مشخص براي سفر به كانادا
  • عدم پيوندهاي خانوادگي محكم متقاضي در كشور مبدأ (در ويزاهاي ديدار از اقوام، Family Ties يا پيوندهاي خانوادگي محكم از موارد مهمي است كه افسر مهاجرت به آن توجه ويژه دارد.)
  • عدم تمكن مالي براي پرداخت هزينه‌هاي سفر
  • زمان پيشنهادي براي اقامت در كانادا با اهداف متقاضي متناسب نباشد.
  • نداشتن وضعيت شغلي مناسب در كشور مبدأ
  • نقص در مدارك يا تشخيص افسر مهاجرت مبني بر اطلاعات غلط از سوي متقاضي
  • هرگونه سوء سابقه و رفتارهاي مخاطره‌آميز يا تخلفات قبلي متقاضي
  • ارائه نكردن مدارك كافي كه نشان دهد درآمد و تمكن مالي فرد دعوت‌كننده مناسب است.

در صورتي‌كه هر يك از موارد بالا باعث ترديد يا ابهام در تصميم افسر مهاجرت شود؛ به راحتي موجب ريجكت ويزاي متقاضي خواهد شد. بنابراين در رعايت كليه موارد دقت زيادي داشته باشيد.

از ريجكت ويزاي كانادا بيشتر بدانيد!

سخني پاياني

با توجه به حجم بالاي متقاضيان سفر به كشور كانادا، فرآيند دريافت ويزاي كانادا از حساسيت بالايي برخوردار است. از سوي ديگر مراحل درخواست ويزاي كشور كانادا، امري تخصصي و فني محسوب مي‌شود كه موفقيت در آن نيازمند تجربه و دانش كافي خواهد بود. در پاره‌اي از موارد، ناآشنايي با روندهاي انجام كار، اهميت ارائه برخي از مدارك و ... تمام زحمات متقاضي را از بين مي‌برد. مجموعه بامن‌رو با آگاهي از قوانين به روز اداره مهاجرت، اقدام به اخذ ويزاي توريستي كانادا مي‌نمايد. وكلاي مهاجرتي بامن رو پس از بررسي شرايط متقاضي، بهترين مسير متناسب با شرايط متقاضي را فراهم مي‌سازند. كسب راهنمايي و مشاوره با وكلاي مهاجرتي مجموعه با من‌رو كاملاً رايگان است.

منبع: وبسايت مهاجرتي بامن‌رو

برچسب ها ويزاي كانادا ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 57
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 107
  • بازدید سال : 341
  • بازدید کلی : 38349
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی